suibian

The Scientist - Coldplay

木季:

最近有些迷恋Coldplay。

从Viva la Vida开始听,磅礴的歌词和基调,再到这首The Scientist突然柔软下来的曲调。

挂着科学之名的情歌。

——No one ever said it would be this hard.

可惜一切无法回到初始,无法穿越,无法后悔。

这才是生活。


[歌词/Lyrics]

Come up to meet you

我想来见你

Tell you I'm sorry

说声对不起

You don't know how lovely you are

告诉你你是多么的值得我去疼爱你

I had to find you

我要找到你

Tell you I need you

说声需要你

Tell you I'll set you apart

告诉你是我的原因让自己失去了你

Tell me your secrets

告诉我你的秘密

And ask me your questions

问我你想知道的问题

Oh let's go back to the start

让我们回到从前不分彼此的甜蜜

Running in circles

这样甜蜜的日子周而复始

Coming in tails

最终还是迎来了

Heads are a science apart

科学的别离

Nobody said it was easy

没人说过离别可以轻松面对

It's such a shame for us to part

我们的分离的多么的可惜

Nobody said it was easy

没人说过离别可以轻松面对

No one ever said it would be this hard

也没人说过离别会是如此的痛苦

Oh take me back to the start

让我回到最初吧

I was just guessing

我对着一大堆数字胡乱猜测

At numbers and figures

试图解开一个又一个的疑惑

Pulling the puzzles apart

一个又一个的疑惑

Questions of science

科学的问题

Science and progress

科学及其进步

Could not speak as loud as my heart

都无法充分表达出我的内心

Tell me you love me

告诉我你爱我

Come back and haunt me

快回来缠着我

Oh when I rush to the start

我太需要回到最初

Running in circles

这样痛苦的日子

chasing in tails

周而复始

Coming back as we are

最终还是变回最初的你我吧

Nobody said it was easy

没人说过离别可以轻松面对

Oh it's such a shame for us to part

我们的分离的多么的可惜

Nobody said it was easy

没人说过离别可以轻松面对

No one ever said it would be so hard

也没人说过离别会是如此的痛苦

I'm going back to the start.

让我回到最初吧

Oh...

哦...

评论

热度(9)